Cum vă poate ajuta psihoterapia să tolerați singurătatea?

Cineva poate fi singur și să nu se simtă singur. Dar și invers. Niciodată nu a fost mai ușor să ținem legătura cu cei dragi. Progresul tehnologic, accesibilitatea călătoriilor și îmbunătățirea condițiilor de viață ne-au sporit flexibilitatea și mobilitatea. Și totuși, oamenii sunt mai mult ca niciodată singuri, trăiesc singuri sau (deși sunt înconjurați de oameni) se confruntă cu singurătatea. Psihoterapia poate fi o cale de ieșire din această situație.

Care este diferența dintre a fi singur și singurătate?

Deși a fi singur și a experimenta singurătatea sună similar, le percepem complet diferit. În timp ce a fi singur este o condiție voluntară care poate fi adesea utilă și eliberatoare, singurătatea este dăunătoare și poate duce la probleme mentale și fizice pe termen lung.

 

Cum să depășești singurătatea și sentimentul de singurătate?

Dacă devenim anxioși pentru că ne simțim singuri, este bine să avem la îndemână câteva sfaturi care să ne ajute să ne simțim mai bine. Puteți face o listă cu lucrurile, contactele și activitățile care vă aduc bucurie generală și să o aveți la dumneavoastră în caz de urgență. Feriți-vă de rețelele de socializare, care ne dau impresia că nu suntem singuri, dar mai degrabă ne înrăutățesc starea generală. Dimpotrivă, o plimbare în aer liber, un telefon cu un prieten sau o muzică plăcută ne pot ajuta. Cu toate acestea, dacă vă simțiți singuri pentru o perioadă lungă de timp, cauza poate fi mai înrădăcinată și atunci poate fi util să solicitați ajutor profesional.

Singurătatea și depresia, cum să o prinzi la timp?

Există zile în care nu avem chef să ne întâlnim cu nimeni și avem nevoie să fim singuri. Dar dacă te trezești că nu mai vorbești cu alte persoane de câteva zile sau săptămâni, nici măcar nu ai puterea să ridici telefonul și să suni pe cineva, este timpul să recunoști că s-ar putea să fie ceva în neregulă cu tine. Psihoterapia online poate fi un pas necesar pentru a-ți îmbunătăți starea.

Jaké jsou příznaky deprese

Cum să gestionezi singurătatea într-o relație?

La prima vedere, totul poate părea în regulă. Aveți o relație, vă înțelegeți cu partenerul. Cu toate acestea, uneori ne putem afla într-o stare în care, în ciuda vieții noastre fericite, ne simțim triști și ne simțim singuri. Ne izolăm de ceilalți și ne închidem în noi înșine. Dacă simțim că partenerul nostru nu ne înțelege și nu știe ce se întâmplă cu noi, este bine să începem să vorbim cu el despre asta. Psihoterapia poate fi un loc sigur pentru o conversație cu partenerul, mai ales atunci când încercările anterioare s-au încheiat cu un conflict inutil.

 

Singurătatea după un divorț – cum să ieși din ea?

Divorțul este un eveniment de viață foarte stresant, care aduce cu el diverse probleme, inclusiv un sentiment de singurătate. Nu e de mirare, atunci când tu și partenerul tău ați trăit împreună o parte din viață, obișnuiați să faceți multe lucruri împreună și, dintr-o dată, sunteți lăsați să faceți totul singuri. Reasigurarea aduce conștientizarea faptului că aceasta este doar o stare temporară. Pentru a minimiza posibilele situații în care cădeți în disperare, este important să vă planificați ziua, să vă includeți în ea hobby-urile și să cunoașteți alte persoane. Acest lucru vă poate ajuta să treceți peste primele săptămâni și să vă reluați viața fericită.

 

Cum mă poate ajuta psihoterapia în cazul singurătății?

Psihoterapia creează un spațiu sigur în care putem găsi înțelegere și sprijin pentru a face față situației sau stării în care ne aflăm. Contactul cu un expert poate aduce o ușurare imediată, dar cooperarea pe termen lung poate ajuta o persoană să dezvolte strategii și obiceiuri care pot preveni situații similare în viitor.

Povestea reală a unui client și modul în care terapia l-a ajutat:

„Întotdeauna mi-a plăcut să mă distrez. Eu și prietenii mei mergeam în mod regulat să jucăm volei, iar împreună cu colegii mei de la serviciu mergeam la concertele de vineri. Adoram apartamentul meu mic, până când a devenit biroul meu și, de fapt, locul meu pentru orice. Datorită biroului de acasă comandat și altor măsuri, pe lângă etica muncii, mi-am pierdut întreaga rutină, cu care eram obișnuită. A fost prima dată când mi-am dat seama că sunt singură. Ceilalți mergeau la familiile lor sau aveau copii sau cel puțin se uitau la filme cu un partener. Eu nu aveam nici măcar un câine. De la prima mea ședință de terapie online, am așteptat în principal sfaturi despre cum să mă descurc cu toate astea. În cele din urmă, am descoperit că, deși trăiam singură, nu petreceam niciodată timp cu adevărat cu mine însămi. Tot ceea ce făcusem până atunci fusese afară, cu cineva. Cel mai mare paradox este că, în cele din urmă, faptul că am încetat să mă tem de singurătate și am învățat să fiu cu mine însămi mi-a îmbogățit cel mai mult relațiile cu ceilalți.”

Încercați psihoterapia prin video conferință

Nu trebuie să faceți față singur
Dr. Psih. Maria Bran Psihoterapeut (3000+ ore de practică)
DEPRESIE STIMĂ DE SINE TRAUMĂ PSIHOSOMATIZĂRI
Formare în psihoterapie verificată
„În relația terapeutică pe care o co-construim identificăm semnificații multiple și opțiuni pentru gestionarea diferitelor situații de viață cu care te confrunți.“
249 RON / programare
DEPRESIE FRICĂ PSIHOSOMATIZĂRI SINGURĂTATE
Psihoterapeut aflat în formare
„Viața este un drum anevoios, însă putem alege să facem un pas spre propria persoană. Putem să împărtășim greutatea care ne apasă. O durere împărtășită este pe jumătate mai ușoară.“
199 RON / programare
ANXIETATE DEPRESIE RELAȚII INTIMITATE ȘI SEXUALITATE
Formare în psihoterapie verificată
„Psihoterapia este cunoaștere și transformare.“
199 RON / programare