De unde vine insomnia și unde se duce somnul?

Somnul este o nevoie umană de bază. Nu este o coincidență faptul că lipsa acestuia devine un subiect important în societatea actuală. În numele performanței, ne trădăm bioritmul natural și ne expunem la un stres continuu. Ca urmare, suferim, mai ales la vârste înaintate de tulburări de somn, cel mai adesea de insomnie. Ce să faci dacă diminețile tale nu mai sunt bune de mult timp și nu reușești să dormi o noapte întreagă?

Așadar, ce este insomnia?

Insomnia este o tulburare de somn care se caracterizează prin dificultăți în a adormi noaptea, trezirea devreme dimineața fără a putea adormi din nou, trezirea frecventă în timpul nopții și, de asemenea, trecerea de la zi la noapte, numită „trezire nocturnă”.

 

Care sunt cauzele insomniei?

Forma somnului s-a schimbat fundamental de mai multe ori de-a lungul istoriei. Somnul solitar într-o cameră închisă, la care avem o limită de 8 ore, cu un pic de exagerare, este o chestiune relativ modernă și o datorăm revoluției industriale. La acea vreme, de altfel, munca era încă solicitantă din punct de vedere fizic. Astăzi, majoritatea oamenilor fac mai degrabă muncă mentală. Când ne culcăm seara, nu corpul nostru epuizat ne ajută să adormim, ci mintea noastră este cea care nu ne lasă să dormim. Vârsta înaintată, durerile sau bolile psihice sau neurologice, schimbarea fusurilor orare, dar și un mediu de somn nepotrivit contribuie, de asemenea, la insomnie.

 

Cum se tratează insomnia cronică?

Insomnia nu este neapărat legată de o minte agitată. Ea poate fi un efect secundar al altor boli. Dacă suferiți de insomnie de mult timp, este recomandabil să vă încredințați unui medic de familie, care vă poate trimite apoi la un laborator de somn, unde va avea loc o examinare completă.

Tratamentul medicamentos este ultima opțiune pentru insomnia cronică și servește doar la restabilirea ritmului natural al somnului.

Cum mă pot ajuta dacă sufăr de insomnie?

Este ideal dacă îi cunoașteți motivele. Acestea sunt diferite pentru fiecare individ în parte. Poate exista un stres actual pe fundal (insomnie tranzitorie sau acută) sau este rezultatul unui stil de viață îndelungat și obositor (insomnie cronică). Primul ajutor constă în respectarea regulilor așa-numitei igiene a somnului (aer proaspăt în cameră, absența cofeinei și a alcoolului, activitate liniștită înainte de culcare etc.). Dacă ați încercat deja aceste soluții și tot nu ați avut parte de un somn bun, psihoterapia poate fi o alegere ideală.

hedepy-natalie-1-w

Cum se tratează insomnia cu psihoterapie?

Primul serviciu pe care vi-l va oferi psihoterapia este probabil reducerea stresului pe care mulți „insomniaci” îl resimt înainte de a adormi. Aceștia sunt îngrijorați de: ”când voi adormi?”, ”când mă voi trezi?” și ”cum mă voi descurca dimineața și toată ziua?”. Vă va ajuta să vă uitați cu atenție la tiparele tiparelor de somn și să găsiți conexiuni între detaliile aparente care afectează adesea somnul.

 

De asemenea, oferă tehnici pe care le puteți încerca chiar dumneavoastră înainte de a merge la culcare. Dar ce este cel mai valoros la psihoterapie? Ea ne învață să ne abordăm pe noi înșine ca pe un individ, o personalitate unică. Presiunea somnului care durează „de la până la” poate înceta să mai funcționeze la o anumită vârstă. Uneori se dovedește că este suficient să vă acceptați nevoile – să aveți o siestă de după-amiază în viața dumneavoastră, în loc să vă rostogoliți în pat dimineața devreme, poate doriți doar să începeți un antrenament sau să mergeți direct la serviciu.

 

Cum mă poate ajuta psihoterapia online dacă mă confrunt cu insomnia?

Un psihoterapeut online vă va oferi toate serviciile pe care le-ați primi în cadrul unei ședințe standard față în față. Avantajul este că vă conectați direct cu un terapeut care este expert în subiectul dumneavoastră. Orientarea precisă poate face ca găsirea unui echilibru în viața dumneavoastră să fie mai rapidă. În plus, puteți finaliza ședința direct din confortul casei, iar după relaxarea finală, care este un aliat ideal în lupta împotriva insomniei, puteți continua în mod plăcut să dormiți și să profitați la maximum de posibilitățile pe care le aveți.

Povestea reală a unui client și cum l-a ajutat terapia:

„Sufăr de multă vreme de insomnie, cu vârsta din ce în ce mai mult. Nu iau pastile, așa că m-am ajutat adormind la televizor. Dar a venit a treia dimineață și m-am trezit cu senzația că nu mai pot respira. În următoarea oră, am încercat să adorm și doar am privit ceasul deșteptător până dimineața. Am învățat despre igiena somnului de la psihoterapeutul meu. Treptat, am reușit să-mi îmbunătățesc somnul prin schimbarea unor obiceiuri. Datorită relaxărilor ghidate, am învățat să adorm chiar și după ce mă trezesc noaptea. Acum am un examen în laboratorul de somn, fiind în joc diagnosticul de apnee în somn. Până atunci, mă concentrez pe gestionarea stresului de la locul de muncă. De parcă îndatoririle mele nu mi-ar permite nici măcar să dorm cum trebuie. „

Încercați psihoterapia prin video conferință

Nu trebuie să faceți față singur
DEPRESIE FRICĂ PSIHOSOMATIZĂRI SINGURĂTATE
Psihoterapeut aflat în formare
„Viața este un drum anevoios, însă putem alege să facem un pas spre propria persoană. Putem să împărtășim greutatea care ne apasă. O durere împărtășită este pe jumătate mai ușoară.“
199 RON / programare
ANXIETATE DEPRESIE RELAȚII INTIMITATE ȘI SEXUALITATE
Formare în psihoterapie verificată
„Psihoterapia este cunoaștere și transformare.“
199 RON / programare
Dr. Psih. Maria Bran Psihoterapeut (3000+ ore de practică)
DEPRESIE STIMĂ DE SINE TRAUMĂ PSIHOSOMATIZĂRI
Formare în psihoterapie verificată
„În relația terapeutică pe care o co-construim identificăm semnificații multiple și opțiuni pentru gestionarea diferitelor situații de viață cu care te confrunți.“
249 RON / programare