Cum să înțelegeți și să scăpați de stres datorită psihoterapiei?

Stresul a fost și este o parte din viața noastră. Scopul său principal este bine intenționat – să ne protejeze. Dar ce se întâmplă dacă devine omniprezent și ne dăunează sănătății noastre mai mult decât îi aduce beneficii? Nu este o idee bună să îl ignorăm, lupta cu el aduce doar câștiguri pe termen scurt, așa că se dovedește a fi înțelept să îl ascultăm. Înțelegerea cauzelor sale ne ajută nu numai să atenuăm efectele sale asupra sănătății noastre, ci adesea să ne schimbăm relația cu noi înșine.

Ce este stresul?

Stresul este o reacție naturală a unei persoane aflate într-o situație de pericol. Acesta are loc la nivel mental (o persoană experimentează sentimente de entuziasm care duc la o performanță mai mare, apoi epuizare și anxietate) și fizic (datorită hormonilor, crește ritmul respirator și cardiac, tensiunea arterială și fluxul sanguin către mușchi). Problema este că, dacă o situație stresantă durează prea mult timp, atunci organismul este epuizat. În legătură cu aceasta, vorbim despre stresul pe termen lung sau cronic.

 

Care sunt consecințele stresului pe termen lung asupra sănătății?

Toată lumea se confruntă cu stresul, dar îl resimte în mod diferit și, de asemenea, reacționează la el în moduri diferite. Din acest motiv, există și urme individuale pe care acesta le lasă asupra sănătății noastre dacă efectul său durează prea mult timp sau dacă este prea intens.

 

Printre cele mai frecvente complicații se numără problemele cardiovasculare și digestive, pe care o persoană le poate simți în mod subiectiv, cum ar fi palpitații, dureri în piept, dureri abdominale sau diaree. Manifestările psihosomatice ale stresului sub diverse forme sunt, de asemenea, frecvente, de la erupții cutanate la probleme sexuale și de reproducere, până la insomnie sau căderea părului.

Cum să scăpăm de stres? Și cum să înveți să gestionezi situațiile stresante?

Dacă suferiți deja de stres (stres de la școală, de la serviciu) și dacă sunteți în căutarea unor modalități de a scăpa de el, vă recomandăm să vă implicați în proces atât corpul, cât și mintea. Dacă doriți să fiți cu adevărat consecvenți, atunci soluția optimă este să contactați un expert, un psihoterapeut sau un antrenor.

Printre tehnicile orientate spre corp se numără lucrul cu respirația – multe persoane consideră că respiră prea superficial sau că nu folosesc întregul piept și abdomen. Puteți încerca o formă de relaxare sau vă puteți concentra pe mișcare. Lucrul cu mintea este adesea o chestiune complexă, dar poate fi început, de exemplu, cu o oră pe zi, pe care să o dedicați doar vouă înșivă.

hedepy-david-3-w

Care este legătura dintre stres și inflamația pancreasului?

Cercetările și practica clinică confirmă într-adevăr această legătură. Spre deosebire de stresul pe termen scurt, care tinde să protejeze pancreasul de inflamație, stresul pe termen lung reprezintă un risc. Pancreasul este străbătut de o rețea densă de nervi care sunt sensibili la hormonii pe care organismul îi produce ca urmare a stresului. În cele din urmă, riscul de inflamație crește.

 

Cum mă poate ajuta psihoterapia să fac față stresului?

Psihoterapia vă permite să încetiniți și să vă concentrați atenția asupra cauzelor reale ale stresului, care sunt adesea ascunse în fluxul responsabilităților zilnice. Vă va ajuta să le numiți și vă vor dota cu abilități care se vor dovedi a fi un bun ajutor ori de câte ori veți avea nevoie de ele. Avantajul terapiei online este disponibilitatea sa rapidă în situații solicitante în care terapeutul poate fi un ghid foarte binevenit și foarte necesar.

 

Cum să prevenim stresul și care sunt opțiunile de prevenire?

În cazul prevenirii stresului, se aplică toate clișeele cunoscute – exerciții fizice adecvate, somn suficient și o dietă echilibrată. Dar dacă doriți să faceți ceva mai mult pentru dumneavoastră, încetiniți și observați cu adevărat tot ceea ce faceți, gândiți și experimentați. Stresul te ajunge întotdeauna din urmă atunci când ești prea departe de tine însuți.

Povestea reală a unui client cu stres și modul în care psihoterapia l-a ajutat în acest sens

„Mi-am dat maximul în munca mea și obișnuiam să am cerințe uriașe față de mine. Acest lucru a dus la haos în programul meu zilnic și la un mare stres. În terapie am lucrat pentru a afla de ce am o asemenea nevoie de a fi eficientă. Și de ce nu mă pot odihni. Terapeutul m-a ajutat, de asemenea, să îmi stabilesc un program zilnic de activități și să găsesc intervale de timp pentru a mă relaxa. În mod surprinzător, acum sunt chiar mai productiv decât atunci când eram sub presiune și am mai mult timp pentru a mă odihni.”

V4_hedepy-natalie-2-w_montaz
Nu trebuie să fii singur

Uneori, cel mai greu pas este să faci primul pas

Te gândești la psihoterapie?

În acest caz, merită să încerci

Potrivit studiilor, psihoterapia online este la fel de eficientă ca și psihoterapia față în față.

Prima sesiune poate avea loc în diferite moduri. În ceea ce privește sesiunile online, în afară…

Dacă vă gândiți la psihoterapie, merită cu siguranță să încercați. Este potrivit pentru oricine…