Cum vă poate ajuta psihoterapia în cazul depresiei?

Indiferent dacă pentru a ieși din depresie este nevoie doar de schimbări parțiale ale stilului de viață, de o schimbare a percepției sau de o călătorie în profunzimea personalității dumneavoastră, este important de menționat că este una dintre cele mai ușor de tratat boli psihice.

Care sunt simptomele depresiei?

Depresia este o boală care aparține unui grup numit tulburări de dispoziție. Cele mai frecvente manifestări sunt deteriorarea dispoziției, oboseala și pierderea interesului pentru lucrurile care ne făceau plăcere. Durează de la 2 săptămâni sau mai mult. Depresia este însoțită și de tulburări de somn, modificări ale greutății corporale și modificări ale apetitului, există și gânduri de autoînvinovățire sau disperare.

 

Care este diferența dintre depresie și o stare de spirit proastă?

Starea de spirit proastă este o parte naturală a psihicului unei persoane sănătoase. Dar dacă simțiți că durează neobișnuit de mult timp și se instalează în viața dumneavoastră în detrimentul calității acesteia, atunci acestea pot fi primele semne ale depresiei. În acest stadiu, o discuție cu un terapeut poate aduce o ușurare binevenită și vă poate ajuta să vă regăsiți mai ușor într-o situație dificilă.

Cum îmi dau seama că sufăr de depresie?

Un diagnostic fiabil este întotdeauna realizat de un expert, cel mai adesea un psiholog clinician, psihiatru, dar și de un medic generalist. Pe baza testelor psihologice și a unui interviu, acesta stabilește apoi diagnosticul și discută cu pacientul despre tratamentul adecvat. Acest lucru este valabil mai ales pentru formele mai severe de depresie. În cazul dificultăților ușoare, terapeutul poate ajuta și în cadrul unui interviu de consiliere.

hedepy-michaela-3-w

Cum se tratează depresia? Pot să mă ajut singur?

Depresia este cel mai adesea tratată cu medicamente (de obicei antidepresive), psihoterapie sau o combinație a celor două. Dacă simțiți primele semne de depresie și căutați modalități de a vă ușura, cel puțin până când aveți ocazia să vizitați un specialist, vă recomandăm să încercați:

 

  1. Reglați rutina de zi și rutina de somn

Stabiliți un regim regulat cu care vă veți obișnui pentru o vreme, dar care, în cele din urmă, are un efect pozitiv asupra nivelurilor hormonale coresponsabile de stările depresive.

 

  1. Încredințează-te unei persoane dragi.

O conversație intimă vă poate permite să scăpați de un sentiment deprimant de singurătate, cealaltă persoană vă va oferi cu siguranță, pe lângă sprijin, și un spațiu pentru a vă așeza gândurile care par de nesuportat, în liniștea propriei minți. Un serviciu similar va fi oferit de un terapeut online, care vă poate fi disponibil într-un timp foarte scurt, în plus, veți intra în legătură cu un expert specializat direct în aceste probleme psihice specifice.

 

  1. Încearcă un tip plăcut de mișcare, relaxare sau masaj

Așa cum mintea afectează corpul, tot așa și corpul afectează mintea. Stimulându-vă în mod plăcut simțurile, vă veți ușura și tensiunea mentală care însoțește depresia. Pe internet veți găsi o serie de relaxări ghidate sau antrenamente autogene, sau vă puteți răsfăța cu o aromaterapie sau cu o activitate fizică ușoară.

 

Ce este o depresie postpartum?

Depresia poate fi resimțită și de femeile aflate în perioada postnatală, chiar și de cele care anterior s-au simțit echilibrate din punct de vedere mental și nu au suferit de schimbări semnificative de dispoziție. O posibilă cauză se dovedește a fi un nivel modificat al hormonilor sexuali, în acest caz din grupul estrogenilor. Estrogenul scade brusc după naștere, iar nivelurile sale continuă să fluctueze în perioada ulterioară de alăptare. Interacțiunea crește astfel riscul de stări depresive la nivelul proceselor biochimice.

 

Printre alți factori declanșatori se numără perturbarea ritmului circadian și a somnului în general. În această perioadă, femeile își pierd brusc somnul regulat și se schimbă întreaga lor rutină zilnică, care este subordonată nevoilor copilului. Există, de asemenea, o izolare socială, care poate fi stresantă pentru multe femei. La nivel psihologic, depresia susține adesea moduri de gândire învățate, așa numitele modele cognitive, unul dintre acestea putând fi, de exemplu, credința: „A cere ajutor este o manifestare a slăbiciunii”. O propoziție discretă care răsună în subconștient poate duce o femeie în pragul epuizării mentale și fizice.

Povestea reală a unei cliente cu depresie și cum a ajutat psihoterapia în acest sens

„În fiecare primăvară mă simt la fel, epuizată și parcă fără viață. De obicei, mă ajută să dorm mult, să am liniște și singurătate. Dar, cumva, nu a fost suficient anul acesta. Săptămânile se scurgeau și mă simțeam mai degrabă mai rău decât mai bine. Treptat, am început să am probleme în a ieși din apartament sau în a mă forța să muncesc, mergeam la cumpărături doar în cele mai urgente cazuri, dar cel mai rău lucru era să mă prefac în fața propriei mele familii că totul este în regulă. Odată mi-am dat seama că nu mai puteam continua să trăiesc așa. Mulțumesc pentru posibilitatea de psihoterapie online, pentru că cu siguranță mi-ar fi mult mai greu să mă autodepășesc și să ies în oraș. În terapie, am reușit să dezvălui un lucru fundamental – că mi-am umplut viața cu o mulțime de responsabilități, care însă nu-mi mai aduc bucurie sau sens. În acest timp, am reconsiderat o serie de lucruri și, chiar dacă mai este încă ceva de lucru, în sfârșit, după multă vreme, simt din nou energie și poftă de viață. „

V4_hedepy-natalie-2-w_montaz
Nu trebuie să fii singur

Uneori, cel mai greu pas este să faci primul pas

Te gândești la psihoterapie?

În acest caz, merită să încerci

Potrivit studiilor, psihoterapia online este la fel de eficientă ca și psihoterapia față în față.

Prima sesiune poate avea loc în diferite moduri. În ceea ce privește sesiunile online, în afară…

Dacă vă gândiți la psihoterapie, merită cu siguranță să încercați. Este potrivit pentru oricine…